Formule 1 Portugalsko 2021 live stream , program ,TV, trénink, kvalifikace

Ve 3. kole sezony Formule 1 se v roce 2021 vrátí návrat do Portugalska . Velkou cenu Portugalska v roce 2021 bude pořádat Autodromo Internacional do Algarve . Trať se konala v roce 2020 jako součást revidovaného kalendáře, v němž se Formule 1 vrátila do Portugalska poprvé od roku 1996, po startu do cíle po kvalifikaci na pole position v ní vedl Mercedes Hamilton Hamilton.

Detaily

Start:30. dubna
Konec: 2. května

 

 

Cvičení 1  30. dubna, 12:30
Cvičení 2  30. dubna, 16:00
Cvičení 3  1. května, 13:00
Kvalifikace 1  1. května, 16:00
Kvalifikace 2  1. května, 16:20
Kvalifikace 3  1. května, 16:40
Závod   2. května, 16:00

Formule 1 2021 žive

Autódromo Internacional do Algarve, který se nachází nedaleko města Portimão, se v roce 2008 otevřel velkým fanfárám s velkou nadějí na přilákání Grand Prix Formule 1. Finanční potíže původních majitelů pozastavily tuto vznešenou ambici, dokud pandemie Coronavirus nenabídla nečekanou příležitost uspořádat Grand Prix nejen Formule 1, ale i MotoGP v roce 2020.

 

V mezidobí se okruh stal široce používaným zařízením (často jednoduše označovaným jako Algarve Circuit nebo Portimão Circuit) a patří k nejlepším motoristickým sportům v Portugalsku.

Plány okruhu byly poprvé oznámeny v roce 2002, ale problémy se získáváním požadovaných financí pozastavily projekt na několik let. O tři roky později a návrhy získaly novou podporu, když portugalské ministerstvo hospodářství a ministerstvo životního prostředí vydali společné prohlášení podporující plány na posílení ekonomiky v regionu vytvářením nových pracovních míst a přilákáním více turistů.

 

Navzdory odporu různých politických stran přidělovalo městské shromáždění v Portimao dva pozemky o rozloze 800 akrů pro nový okruh a související obchodní park a souhlasilo s koncesemi na pomoc soukromé společnosti Parkalgar při zřízení zařízení, včetně 10leté daňové úlevy a nízké roční nájemné za pozemek.

Konečné plány okruhu byly poprvé představeny v únoru 2008 na bohatém ceremoniálu, kterému předsedali portugalští ministři hospodářství a inovací, mládeže a sportu po boku starosty města Portimão a ředitele obvodního projektu Paula Pinheira. Uspořádání napsané architekty Ricardo Pina představovalo moderní rozvržení se smíšenou rychlostí, které odpovídá nejvyšším standardům FIM a FIA. Neobvykle to zahrnovalo značné změny nadmořské výšky – mnohem více, než je vidět na většině ostatních moderních míst – a vytvářelo něco dramatického efektu horské dráhy.

 

Nedílnou součástí plánů byla další motokárová dráha, technologický park, pětihvězdičkový hotel, sportovní komplex a apartmány. Nový komplex pokrývá 300 hektarů půdy s kapacitou až 100 000 diváků včetně VIP věže s 15 000 místy k sezení.

Působivě byl okruh a jeho vedlejší budovy dokončeny za pouhých sedm měsíců s celkovými náklady 195 milionů EUR. Dva dny po otevření získal nový okruh Portimão certifikaci FIM, což umožnilo jeho první významnou událost, která se bude konat na podzim, v rámci mistrovství světa superbiků. Na akci se představí „domácí“ tým, tým Parkalgar Honda World Supersport byl založen ve snaze propagovat nové místo konání. Je smutné, že jezdec týmu Craig Jones byl zabit při nehodě v Brands Hatch tři měsíce před Algarve; obvod by v následujícím roce odhalil sochu na jeho počest, zatímco jeden z rohů byl pojmenován podle jezdce Cheshire.

 

Zimní testování Formule 1 bylo dalším na pořadu jednání nového místa konání, protože FIA ​​po vlastních důkladných kontrolách udělila licenci 1. stupně. Týmy McLaren a Honda řádně dorazily v prosinci 2008, přičemž španělský testovací jezdec Pedro de la Rosa stanovil rekord McLarenu na 1 m 28,719 s. Toyota ji následovala počátkem roku 2009.

První kalendář celé sezóny zahrnoval kola šampionátu A1GP, Le Mans Series, FIA GT i pokračování světových superbiků, zatímco WTCC a GP2 následovaly v roce 2010. Řidiči i jezdci byli nadšeni uspořádáním, které propagovalo dobré závody

Ale zatímco se sportovní kalendář okruhu začal prosazovat, v zákulisí se finance začaly rozpadat. Začaly se hromadit značné dluhy, přičemž dvěma z hlavních věřitelů byla banka BCP a stavební společnost Bemposta. Dalším hráčem, který prohrál, byla skupina Formule 1, která za závody GP2 2010 dlužila přibližně 4 miliony dolarů.

Problémy znamenaly zastavení plánovaného technologického parku, zatímco budova hotelu a bytové domy zůstaly dokončeny jen částečně. Tři věřitelé, Siemens, Ensul Meci a SPIE – kteří byli zodpovědní za elektrickou infrastrukturu na závodní dráze a přilehlých pozemcích – požádali během tohoto období o platební neschopnost a zatímco vedení společnosti Parkalgar bojovalo za předložení různých restrukturalizačních dohod, psaní se zdálo být na zdi.

V září 2013 pak státem vlastněná společnost Portugal Capital Ventures získala kontrolu nad společností Parkalgar. To ve skutečnosti znamenalo, že portugalští daňoví poplatníci nyní vlastnili oba hlavní závodní okruhy v zemi, přičemž Estoril byl obdobně zachráněn z finančních potíží v roce 1998.

Naštěstí dostal tento okruh zelenou, aby dokončil všechny práce, přičemž stránka se nyní může pochlubit působivým 75-pokojovým hotelem „Race Resort“, který je vybaven krytým bazénem, ​​vířivkou, saunou, skotskou sprchou a tureckou lázní. Jinde je The Five sofistikovaná restaurace umístěná nad závodní dráhou, zatímco kancelářské prostory jsou k dispozici také pro začínající podniky. Nakonec se letovisko může pochlubit také moderními a prostornými apartmány s výhledem na hory.

Pod novým vlastnictvím se objevily náznaky slibu, s revitalizovaným kalendářem na rok 2014, včetně světových superbiků, podporovaných GT Open a sérií Blancpain Sprint, spolu s novým 32hodinovým závodem Maxi Endurance, nejdelším nepřetržitým vytrvalostním závodem v svět. Okruh také zintenzivnil své úsilí o zajištění špičkového motoristického sportu, zdokonalil svůj FIA Grading na plný stupeň 1 a zahájil jednání s Dornou o kole mistrovství světa motocyklů.

V roce 2017 byly tyto ambice částečně splněny, když Dorna souhlasila s tím, aby se Portimão stalo „rezervním“ místem pro případ, že by v plánu nastaly problémy s ostatními. V takovém případě z toho nic nebylo až do pandemie koronavirů v roce 2020, kdy šéfové obvodů dali najevo svou ochotu pořádat akce za zavřenými dveřmi, dokonce až do úplného procvičení protokolů.

Poté v červenci 2020 bylo oznámeno, že na okruhu se bude konat Grand Prix Portugalska Formule 1 ve dnech 23. až 25. října 2020, protože do kalendáře byl přidán jeden ze tří evropských závodů, které nahradí kolo v USA, Kanadě a Mexiku. MotoGP ho následovalo a v srpnu 2020 oznámilo, že Portimão bude blíže sezóně poté, co byly zrušeny události v Thajsku, Malajsii a Argentině.

Před oběma závody byl okruh zcela obnoven, aby odstranil některé znatelné hrboly, které se vyvinuly v posledních letech. Práce proběhly koncem srpna a ředitel závodu F1 Michael Masi navštívil v polovině září okruh Algarve, aby provedl kontrolu a definitivní odhlášení z práce.

Očekávalo se, že událost Formule 1 použije variantu s šikanou Turn 1, jak se dříve používala během závodů GP2 v roce 2009. Znovu se však objevila pouze rychlejší neficane, a proto bude o této variantě vyjednávat vozy F1.

Ukázalo se, že nový povrch má nižší přilnavost, než bylo vypočítáno pro pneumatiky, které Pirelli přidělil, což vedlo k četným roztočením a rozlitím během tréninku a kvalifikace, přičemž řidiči museli tvrdě pracovat, aby získali perfektní kolo. Obvod a jeho uspořádání však bylo téměř univerzální. Grip měl v závodě ještě větší prémii, když v raných kolech padal déšť a různé změny polohy, než se prohlásil Lewis Hamilton, který získal rekordní 92. vítězství.

Velká cena portugalských motocyklů nebyla o nic méně vzrušující, domácí hrdina Miguel Olivera získal pole position a závodil za vítězstvím pro tým Tech-3 KTM. MotoGP použila podobný okruh, i když s variantou motocyklu VIP okruhu Torre a v zatáčce Sagres byla přidána smyčka trestného kola.

Závody pozitivně zapůsobily i na organizátory MotoGP, kteří zahrnovali Portimão jako první rezervní akci pro rok 2021. Vzhledem k pochybnostem o Brně a pokračující nejistotě způsobené koronaviry se zdá docela pravděpodobné, že se hvězdy MotoGP znovu vrátí.

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.