4. 9 2019 Moto GP České republiky Automotodrom Brno Živě

Letní přestávka v MotoGP je u konce a všichni jezdci z mistrovství světa silničních motocyklů míří do Brna, kde se na Masarykově okruhu rozjede druhá polovina letošní sezóny. O nadcházejícím víkendu tu vypukne  Grand Prix České republiky, ke které přinášíme live online přenosy.

Nadcházející ročník Velké ceny České republiky. Grand Prix se bude konat tradičně v srpnu o víkendu 2.– 4. srpna 2019 a jejím organizátorem bude i letos Spolek pro GP ČR.

Tato akce motoristického sportu na Masarykově okruhu každoročně přiláká do Brna čtvrt milionu fanoušků z celého světa. Nejprestižnější motocyklový šampionát na světě se na Masarykově okruhu jezdí od roku 1965, nepřetržitě pak od roku 1993.

4. 8 2019 Moto GP České republiky Automotodrom Brno Živě ZDE

Motocyklové závody mají v Brně dlouhou historii a jediný Assen hostil více závodů Grand Prix než Brno. Jezdí se tu již od 30. let minulého století, kdy byl přírodní okruh postupně během let modifikován. První Velká cena Československa se na Masarykově okruhu jela už v roce 1965. V roce 1987 byl otevřen nový automotodrom, takže letos slaví 30 let od vybudování a o víkendu oslavíme 30. Velkou cenu, která je pořádána na novém okruhu (nezávodilo se tu jen v roce 1992). Jak už z názvu vyplývá, okruh byl pojmenován podle prvního československého prezidenta.

Masarykův okruh je dlouhý 5,403 km a jezdci projedou celkem 14 zatáček. Z nich je šest levotočivých a osm pravotočivých. Šířka trati je 15 metrů a nejdelší rovinka – cílová – má 636 m. Český okruh je mezi závodníky oblíbený hlavně díky převýšení, kdy si mohou užít jízdu z kopce a do kopce. Nejčastější místa pro předjíždění tu jsou hned v první zatáčce na konci cílové rovinky, kde hraje rozdíl v brzdění jednotlivých jezdců, dále pak v zatáčkách tři a čtyři (u tribuny A), kde se předjíždí buď při nájezdu do třetí zatáčky, či po výjezdu z ní hned ve čtvrté zatáčce. Dalším velmi oblíbeným místem je Stadion (tribuna C) a na konci zadní rovinky v tzv. „Schwantzově“ zatáčce č. 10. Poslední příležitostí k předjetí je dvojice zatáček před cílem, kde se rozhodl nejeden závod.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *